Translate

יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

ברז גז

מה זה ברז גז ?

ברז משמש אותנו לוויסות של חומר ואפשרות לסגור או לפתוח אספקה של חומר זה, לרוב מה שאנחנו מכירים זה ברז של מים אשר יש לכולנו בכיור ובמקלחת, מילה נוספת שניתן להשתמש לברז היא שסתום.
סוג נוסף של ברז, זהו ברז נוסף אשר יש לרובנו במטבח וזהו ברז גז, ברז שונה מעט ממה שהכרנו כי כאשר אנחנו פותחים אותו אנו לא רואים שום נוזל.
רובנו מכירים אותו כאשר אנחנו רוצים לבשל משהו ואז אנו פותחים את השסתום בכדי לאפשר לגז לעבור, וכדאי שנוכל להדליק אש ולבשל ארוחה.
ברז זה הוא ברז בטיחותי בעיקר, גז הוא דבר מאוד מסוכן, ושרפה או פיצוץ של בלון גז יכול לגרום לנזק מאוד גדול. לפעמים אנשים יכולים לשכוח מסגירה של הברז, וכאשר הם לא סגרו את הגז כראוי, או למשל שהלהבה כבתה אך הגז ממשיך להגיע כי הברז פתוח, דבר שכזה יגרום לדליפת גז, ובתוך מספר שניות כבר תוכלו להריח ריח חריף של הגז, דבר מאוד מסוכן, שיהפוך את המקום לאזור דליק.

התקנת ברז גז -

רצוי להשתמש בשירות של איש מקצוע מיומן אשר יש לו את כל התעודות המתאימות, ובנוסף יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות המתאימים.
בהתקנה עצמה חשוב למקם את הבלון במקום בטוח ככל האפשר, אולי ליד קיר בטון ורחוק מהחדרים בבית, חשוב לדאוג לצינור שבנוי להוביל חומר של גז, ישנם צינורות מיוחדים לכך כמובן, גם המחשבה של היכן למקם את הברז זוהי סוגיה נוספת, ישנם חוקים ותקנות ברורים אשר מגדירות איסורים רבים בהתקנה של ברז גז, כי התקנה לא מקצועית או לא נכונה בנוגע למיקום של הברז יכולה לגרום לאסון, כמו למשל יש כאלו ששמים את הברז קרוב מידי לאש או מעליו, זהו אחד הדברים שאסור לעשות.
לכן כדאי מאוד בהחלטות אלו להשתמש בייעוץ של איש מקצוע מיומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה